Uudised

Õpetajate kogemuskonverents 25. oktoober Helis Rosin

24. oktoobril toimus Põltsamaa Ühisgümnaasiumi õpetajate korraldatud Õpetajate kogemuskonverents.


Konverentsi avaesineja Margit Randmaa rääkis enesetäiendamisest kui elustiilist. „Mõtteviis suunab meie tegusid. Uskumused mõjutavad meie mõtteid, need omakorda tundeid, mis mõjutab käitumist ja tulemust,“ julgustas ta analüüsima, miks ja mida me usume. Samuti tõdes ta, et meie suhtumist mõjutab eelhäälestus.

Randmaa tõi välja, et positiivse hoiaku viljelemiseks tasub oma mõtted ümber sõnastada. „Mitte ma pean seda tegema, vaid mul on võimalus seda teha,“ tõi ta näiteid koolielu kontekstis. Ettekande lõpus tõi ta välja kolm raamatut, mis on temale mõtteainest ja lugemiselamust pakkunud.

Seejärel jagunesid õpetajad Lille tänava klassiruumidesse töötubadesse, valida sai nelja teema vahel. Erika Sari rääkis õpetaja eneselaadimisest ja -täiendamisest reisimise kaudu. „Juttu oli sellest, miks õpetaja peaks üldse reisima ja millised võimalused selleks on. Meil on projektid ja eTwinningud. Mina olen reisinud Jaan Tõnissoni Instituudiga, ühiskonnaõpetuse õpetajana olen reisinud kuni Ameerikani välja. Viimane reis oli oma kulude ja kirjadega. Igatepidi saab, kui on aega ja tahtmist,“ võttis Sari töötoa teema kokku.

Juta Jaani rääkis ettevõtlikkuspädevusest ning ettevõtlikust Põltsamaa õpetajast ja õpilasest. Teemat avades arutles ta kohalviibijatega, miks on ettevõtlikkus kasulik ning mida ettevõtlikkuspädevus tähendab. Põltsamaa Ühisgümnaasiumi puhul tõdes ta, et ettevõtlikkuspädevust arendades toetume juba tehtule ja kooli tugevustele. Üheks tugevuse näitajaks PÜGil on nt Ettevõtliku Kooli hõbetase. Ta jagas õpetajatele ka viiteid, kust saab teema kohta rohkem infot, et ettevõtlikkust teadlikult edendada.

Margit Uus jagas nippe õppima õpetamiseks. Õpetajad olid justkui ise klassitundi sattunud õpilased ja Margit Uus andis neile aktiivse õpilase rolli – häälestumine, mäluharjutused, argumenteerimine… Õpetajad küsisid täpsustavaid küsimusi, kuidas üks või teine praktika reaalselt toimib.

Tunni lõpus said õpetajad ülesandeks üksteist sildistada. „Alati on hea lugeda enda kohta ilusaid asju,“ selgitas ta, paludes õpetajatel üksteise seljal olevatele paberilehtedele midagi head kirjutada.  Õpetajate hulgast kõlas spontaanne tagasiside: „Väga asjalik ja tore koolitus!“

Helena Nõmmik ja Maive Noodla rääkisid loovusest ja logelemisest. Nende praktilised nipid mõistuse vabastamiseks olid: „Logele. Maga. Muuda suunda. Otsi superstiimuleid.“                                                                                     

Maive Noodla tõdes, et tema peab logelemist veel õppima. „Aga see on vajalik oma loovuse leidmiseks. Kui võtan aja maha ja vaatan ringi oma hobide sahtlis, võib sealt midagi ilusat välja tulla,“ tõdes ta. Helena Nõmmik vürtsitas töötuba ajuteadlase Jaan Aru tsitaatidega.

Õpetajate kogemuskonverentsid toimuvad ka järgnevatel koolivaheaegadel. Maive Noodla palub õpetajatel, kes soovivad oma teadmisi ja kogemusi konverentsil jagada, oma soovist märku anda.

Konverentsi avaesineja Margit Randmaa rääkis enesetäiendamisest kui elustiilist. „Mõtteviis suunab meie tegusid. Uskumused mõjutavad meie mõtteid, need omakorda tundeid, mis mõjutab käitumist ja tulemust,“ julgustas ta analüüsima, miks ja mida me usume. Samuti tõdes ta, et meie suhtumist mõjutab eelhäälestus.

Randmaa tõi välja, et positiivse hoiaku viljelemiseks tasub oma mõtted ümber sõnastada. „Mitte ma pean seda tegema, vaid mul on võimalus seda teha,“ tõi ta näiteid koolielu kontekstis. Ettekande lõpus tõi ta välja kolm raamatut, mis on temale mõtteainest ja lugemiselamust pakkunud.


Seejärel jagunesid õpetajad Lille tänava klassiruumidesse töötubadesse, valida sai nelja teema vahel. Erika Sari rääkis õpetaja eneselaadimisest ja -täiendamisest reisimise kaudu. „Juttu oli sellest, miks õpetaja peaks üldse reisima ja millised võimalused selleks on. Meil on projektid ja eTwinningud. Mina olen reisinud Jaan Tõnissoni Instituudiga, ühiskonnaõpetuse õpetajana olen reisinud kuni Ameerikani välja. Viimane reis oli oma kulude ja kirjadega. Igatepidi saab, kui on aega ja tahtmist,“ võttis Sari töötoa teema kokku.

Juta Jaani rääkis ettevõtlikkuspädevusest ning ettevõtlikust Põltsamaa õpetajast ja õpilasest. Teemat avades arutles ta kohalviibijatega, miks on ettevõtlikkus kasulik ning mida ettevõtlikkuspädevus tähendab. Põltsamaa Ühisgümnaasiumi puhul tõdes ta, et ettevõtlikkuspädevust arendades toetume juba tehtule ja kooli tugevustele. Üheks tugevuse näitajaks PÜGil on nt Ettevõtliku Kooli hõbetase. Ta jagas õpetajatele ka viiteid, kust saab teema kohta rohkem infot, et ettevõtlikkust teadlikult edendada.

Margit Uus jagas nippe õppima õpetamiseks. Õpetajad olid justkui ise klassitundi sattunud õpilased ja Margit Uus andis neile aktiivse õpilase rolli – häälestumine, mäluharjutused, argumenteerimine… Õpetajad küsisid täpsustavaid küsimusi, kuidas üks või teine praktika reaalselt toimib.

Tunni lõpus said õpetajad ülesandeks üksteist sildistada. „Alati on hea lugeda enda kohta ilusaid asju,“ selgitas ta, paludes õpetajatel üksteise seljal olevatele paberilehtedele midagi head kirjutada.  Õpetajate hulgast kõlas spontaanne tagasiside: „Väga asjalik ja tore koolitus!“

Helena Nõmmik ja Maive Noodla rääkisid loovusest ja logelemisest. Nende praktilised nipid mõistuse vabastamiseks olid: „Logele. Maga. Muuda suunda. Otsi superstiimuleid.“                                                                                     

Maive Noodla tõdes, et tema peab logelemist veel õppima. „Aga see on vajalik oma loovuse leidmiseks. Kui võtan aja maha ja vaatan ringi oma hobide sahtlis, võib sealt midagi ilusat välja tulla,“ tõdes ta. Helena Nõmmik vürtsitas töötuba ajuteadlase Jaan Aru tsitaatidega.

Õpetajate kogemuskonverentsid toimuvad ka järgnevatel koolivaheaegadel. Maive Noodla palub õpetajatel, kes soovivad oma teadmisi ja kogemusi konverentsil jagada, oma soovist märku anda.